Voor vertrek naar Gambia - Reisverslag uit Huizen, Nederland van Niels Brom - WaarBenJij.nu Voor vertrek naar Gambia - Reisverslag uit Huizen, Nederland van Niels Brom - WaarBenJij.nu

Voor vertrek naar Gambia

Door: Niels van den Brom

Blijf op de hoogte en volg Niels

03 Februari 2014 | Nederland, Huizen

Bijna zover

Zoals velen van jullie onderhand wel zullen weten vertrek ik vrijdag 7 februari naar Gambia. Ik ga daar stagelopen bij Stichting Bouwen voor een periode van 5 maanden. Tijdens deze 5 maanden ben ik bezig met verschillende projecten. Projecten waar je aan kan denken zijn het bouwen van lokalen bij een school en de renovatie van een keuken bij een school. De exacte invulling van de stage is nog niet geheel duidelijk omdat het in Gambia wat minder goed geregeld is dan in Nederland.

Ik verblijf in de stad Brufut. Deze stad ligt een paar kilometer van het toeristische gebied af en is voor mij met de auto of taxi goed te bereiken. De lodge waarin ik verblijf is van een Engelse vrouw. Zij vertrekt voor 2 maanden naar Engeland op de dag dat ik aan kom, dus als ik aankom sta ik er enigszins alleen voor. Er is waarschijnlijk wel een Gambiaanse man aanwezig die voor haar het terrein in de gaten houdt. Een soort conciërge. Ik ben benieuwd!

Veel geregel

Iets waar ik me een beetje op verkeken heb zijn de dingen die geregeld moeten worden en de tijd wat dat in beslag neemt. Neem bijvoorbeeld de vaccinaties. Ik dacht 5 weken voor vertrek, dat moet genoeg tijd zijn. Nu blijkt het zo te zijn dat je voor bijvoorbeeld Hepatitis en Rabies 3 keer moet terug komen over een periode van 4 weken. Krap aan zoals je begrijpt. De verdere hoeveelheid vaccinaties viel me ook best tegen. In totaal hebben ze het volgende rijtje in mijn lichaam gespoten:

hepatitis A
hepatitis B
DKTP
rabies
gele Koorts
Meningitis

Daarnaast wordt het ook aangeraden malaria tabletten te slikken gedurende de hele periode in Gambia.

Spannend

In de afgelopen weken was ik naast de voorbereidingen voor Gambia ook erg druk met mijn stage bij Kastanje en mijn studie. Erg veel voorbereidingen kon ik dus niet treffen en daarom heb ik alleen het hoog nodige gedaan. Vorige week was mijn laatste stagedag bij Kastanje en ik merk nu pas dat alles een beetje begint te komen. Het gevoel dat ik bijna wegga. Best spannend! Vanmorgen heb ik mijn laatste vaccinaties gehad dus dat is gelukkig geregeld. Verder deze week mijn tas pakken en de laatste spulletjes kopen en dan kan het avontuur beginnen.

In mijn eerste verhaal op locatie zal ik jullie wat meer vertellen over het huis waar ik zit en hoe het er allemaal is. Puur omdat ik dat zelf ook nog niet weet.

Tot die tijd, tschus!

  • 03 Februari 2014 - 20:14

    Paula Van Den Brom:

    Lieve Niels , wij willen jouw een hele mooie en plezierige reis toe wensen.
    Lekker genieten in Gambia!!
    Doe wel voorzichtig.......

  • 03 Februari 2014 - 22:32

    Annemarie:

    Via je lieve mams blijf ik vast wel op de hoogte van je tijd in Gambia! Maar ook leuk om hier af en toe te spieken!!
    Heel veel succes met je stage en hopelijk vind je ook nog voldoende tijd om het land te ontdekken, mensen te ontmoeten en mooie herinneringen te maken!!!
    Succes en geniet!!
    Lfs, Annemarie, Hans en Tom

  • 04 Februari 2014 - 07:10

    Roel Kronenberg:

    Niels, wat fantastisch dat je dit gaat doen! Heel veel succes! Ik ga het lezen. Groet Roel

  • 04 Februari 2014 - 09:26

    Henk Eijlers:

    Hi Niels,

    Natuurlijk wens ook ik jou een fantastisch en leerzaam verblijf in Gambia.
    Voor ons als achterblijvers breekt nu een saaie periode aan maar de tijd gaat snel en voor dat we het weten ben je alweer in ons midden met koffers vol reisverhalen, foto's enz..
    Ik hoop dat we in het najaar ons reisje naar Rome kunnen realiseren.
    Fijn dat je ons op de hoogte kunt houden van je reilen en zeilen, ik kijk alweer uit naar het volgende bericht dat nu uit Gambia zal komen.
    Ik wens je nogmaals veel succes met al je voorgenomen activiteiten.
    Een hartelijke groet van
    Je opa

  • 05 Februari 2014 - 11:34

    Marja:

    ha Niels, leuk dat we ook op je lijst staan. Heel veel succes met alles, een prachtige kans.We zullen graag lezen wat je allemaal gaat beleven. Liefs en groeten marja en Walter.

  • 06 Februari 2014 - 13:01

    Leonie S:

    Heel veel plezier en succes! Geniet en doe voorzichtig! Xx

  • 07 Februari 2014 - 07:31

    Lars En Joni:

    Heel veel succes daar man! Geniet ervan en kom veilig terug!!
    We houden je in de gaten! Xxx

  • 07 Februari 2014 - 09:58

    Opa En Oma:

    Hoi Niels, Je zit momenteel al een poosje in de lucht, maar even goed een hele goede reis.
    We wensen je een fijne en leerzame tijd in Gambia!!
    Groetjes, opa en oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Niels

Ik ben Niels van den Brom, 24 jaar en student aan de Hogeschool van Utrecht. Voor mijn opleiding, Bouwtechnische bedrijfskunde, krijg ik de mogelijkheid om twee keer stage te lopen. Mijn tweede stage gaat plaats vinden in The Gambia. In The Gambia ga ik voor stichting bouwen werken aan verschillende projecten waarvan één project te maken heeft met de uitbreiding van een school. Ik ga hier een team begeleiden bij de bouw van twee extra lokalen en een keuken. Op dit blog kunnen jullie mijn verhalen en ervaring lezen. Ook zal ik, als de internet verbinding dat toe laat, zo nu en dan een fotootje plaatsen ter impressie.

Actief sinds 26 Jan. 2014
Verslag gelezen: 478
Totaal aantal bezoekers 8928

Voorgaande reizen:

07 Januari 2014 - 07 Juli 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: